Fri frakt från 800kr      24/7 Kundtjänst        Trygg ehandel
Om oss
Beautystock är en handelsplats som främst inriktar sig på möbler och utrustning för företag och den offentliga sektor inom skönhet, hälsa och sjukvård. Vi håller konkurrenskraftiga priser tack vare direkt samarbete med europeiska tillverkare och leverantörer samt direktleveranser från lager i Sverige, Polen, Nederländerna, Tyskland, Spanien och Lettland. Tillsammans med Nagelvaruhuset, ingår Beautystock i företaget Vipmart som startade sin e-handelsverksamhet 2013 och har sitt säte i Mora, Dalarnas län.
Vipmart (org.nr 72081437XX)
Slogvägen 7
79233 Mora
 
Beställning
När du slutfört din beställning på Beautystock godkänner du samtidigt alla våra allmänna villkor. Beställningen är genomförd så snart som köpet bekräftas på skärmen, därefter skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit där du hittar alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

OBS! Om du inte får mailen från oss, kolla in i din skräppost / spam.

Har du inte fått eller ser att något inte stämmer i orderbekräftelsen ska du kontakta oss så snart som möjligt via kontaktformulär eller chatt.
 
Betalning
- Klarna (Faktura 30 dagar; Betala direkt; Dela upp köpet; Betala med kort; Swish). (Billie företagsfaktura). OBS! Leverans sker endast till adressen som anges i Klarna och kan bara ändras via Klarna. Läs villkor för Klarnas Shoppingtjänst här.
- PayPal (Betala med bankkort eller direkt från ditt PayPal-konto). Leverans sker till valfri adress angiven vid orderregistrering på vår hemsida. Läs användarvillkor för PayPal här.
- Payson (Faktura 14/30 dagar; E-faktura/Peppol-ID; Delbetalning; Direktbetalning via bank / kort, Swish). OBS! Leverans sker endast till adressen som anges i Payson och kan bara ändras via Payson. Läs användarvillkor för Payson här.
- Swish (Betala direkt via appen). Varorna reserveras i 3 dagar, efter vilka order makuleras om betalningen inte registrerats. Leverans sker till valfri adress angiven vid orderregistrering på vå hemsida. OBS! Märk betalningen med ordernumret. Läs om Swish här.
- Bankgiro (Förskottsbetalning). OBS! Betalningsöverföringen tar lite längre tid. Varorna reserveras i 3 dagar, efter vilka order makuleras om betalningen inte registrerats. Leverans sker till valfri adress angiven vid orderregistrering på vår hemsida. OBS! Märk betalningen med ordernumret. Läs mer om Bankgirot här.

Leverans
Våra försändelser levereras oftast med DHL, DB Schenker / GLS, Raben, Dachser och Postnord. Beroende på typ av produkt och tillgänglighet, skickar vi beställningar från vårt huvudlager i Mora eller direkt från leverantör. Orderhantering tar vanligtvis upp till 24 timmar. Beställningar lagda på helger hanteras tidigast nästkommande arbetsdag. Vi väljer det optimala leveranssättet vid varje enskild order. Finns det ett önskemål gällande leverans bör kunden kontakta oss innan orderläggning.

Normal leveranstid för varje produkt står på respektive produktsida. Leveranstiden kan vara något längre beroende främst på förutsättningar hos transportören samt var mottagaren befinner sig. Exempelvis brukar leveransen vara något längre under de perioder där ordervolymerna är högre och fraktbolagen har högre belastning därmed längre leveranstider. Detta är tyvärr något som vi inte kan påverka.

De flesta av våra försändelser är spårbara, spårningsnumret skickas till den angivna e-postadressen samt finns tillgängligt på gäst- eller kundkontot hos Beautystock. Mottagaren kan följa all aktuell information och uppdateringar om leveransen via tillgängligt spårningsnummer. Vid beställning av flera olika produkter (eller produkter från olika lager/leverantörer) och av säkerhetsskäl vid leveransen kan en order behöva delas upp. Det kan resultera i flera olika paket och i vissa fall även separata leveranser av olika fraktbolag. Om detta inträffar kommer mottagaren att få aktuella spårningslänkar (om sådana finns) i separata mejl. OBS! Vid leveranser där två eller flera transportörer samarbetar kan spårningen aktiveras med några dagars fördröjning.

I vissa fall förekommer leveransavisering vilket sker via sms, mejl eller telefonsamtal. Vid direktleverans till en privatadress kontaktas mottagaren av speditören angående leveranstid. Vid direktleverans till ett företagsadress (företaget finns med angivet i leveransadressen) levereras ordern i regel 07-16 på vardagar utan föravisering.

Små till mellanstora paket som får plats levereras direkt i brevlådan eller brevinkastet. I vissa fall hängs de på brevlådan i en påse, ställs utanför dörren eller lämnas hos närmaste postombud.
Stora eller skrymmande sändningar (t.ex. pallar) levereras till tomtgränsen / porten eller så nära som möjligt baserat på framkomlighet till leveransadressen. Tänk på att ha med eventuell bärhjälp då godset kan vara tungt eller svårhanterligt.

Vi ansvarar inte för ej mottagna order, felleverans eller förseningar om leveransuppgifter som mottagarens namn, leveransadress, lägenhetsnummer, c/o, portkod, postnummer, ort, telefonnummer, e-postadress är felaktigt angivna, saknas eller på något annat sätt är ofullständiga.

Om förseningar (längre än 7 arbetsdagar) skulle uppstå utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid ska du kontakta oss.
  
Avbeställning
Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du så snabbt som möjligt kontakta oss eller chatta. Om vi redan hunnit bearbeta eller skicka din order så kan inte avbeställning ske.
  
Priser
Alla priser som anges i butiken visas i SEK och är exklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av förändrade priser hos leverantör, feltryck i prislistan samt fel priser beroende på felaktig information. Vi förbehåller oss rätten att justera priset även vid bekräftad order. Berörda parter kontaktas omgående vid eventuella ändringar.
  
Yrkesmässiga produkter
De flesta produkter som säljs på Beautystock är avsedda för yrkesmässig (professionell) användning och får endast användas av legitimerade och utbildade specialister inom sjukvård och skönhetsbranschen t.ex frisörer, nagelteknologer, dermatologer, hudterapeuter osv. Genom att göra en beställning hos Beautystock bekräftar kunden att han/hon handlar som företag samt är en certifierad specialist med utbildning inom sjukvård eller skönhetsbranschen. Om produkter används utan lämplig utbildning så görs det på köparens egen risk. Vi bär inget ansvarar om våra produkter används felaktigt och kan ej garantera att kunden får det förväntade resultatet utan relevant utbildning.
  
Garanti
När du handlar hos oss på Beautystock får du 12 månaders garanti. Yrkesmässiga produkter som kräver förkunskaper eller utbildning täcks av garanti enbart om kunden har professionell/lämplig utbildning inom sjukvård eller skönhetsbranschen (t.ex. nagelvård, fotvård, hudvård)
-  Garantin omfattar tillverknings- och materialfel.
-  Garantin täcker dock inte slitage, vårdslöst hanterande, felmontering eller skada genom olyckshändelse. Detta inkluderar även slitage eller skador som kan uppstå vid kontakt med produkter eller kemikalier som kan påverka och skada ytor (t.ex. behandlade, lackade, rostfria osv.) vid otillräcklig rengöring efter användning.
- Som yrkesmässiga produkter räknas utrustning, möbler eller tillbehör som kräver förkunskaper eller utbildning och är avsedda till professionell bruk (t.ex schamponeringar, kosmetiska enheter och behandlingsbänkar)
  Observera att förbrukningsvaror och slitagedelar som led-dioder, ljusrör, säkringar, slipringar, lager, hjul, stötdämpare, pumpar, bussningar, gångjärn m.m, inte täcks av garantin.

Kontakta oss om du har frågor om hur garantin gäller för en specifik produkt.
 
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som privatkund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av ångerrätt:
- Kunden måste meddela tydligt att hen ångrar sitt köp och vill göra retur. Meddelandet ska skickas till oss info@nagelvaruhuset.se. I meddelande ska köparens namn, adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Kunden bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Kunden står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och helst i ursprunglig förpackning.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt, samt i vissa fall en hanteringsavgift på upp till 25% från produktens ursprungliga värde (inte mer än 1000kr inkl. moms).

Ångerrätten gäller inte vid:
- Företagsköp eller köp av kapitalvaror/utrustning ämnade för bruk i en verksamhet, exempelvis arbetsutrustning eller möbler.
- Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av kunden.
- Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av kunden.
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt kunden eller har en tydlig personlig prägel efter kundens önskemål.
- Tjänster som har fullgjorts och där kunden uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
- Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
 
Returer
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en vara oavsett anledning.

Vid retur eller byte står köparen själv för returfraktkostnaden. Rör det sig om ursprugnsfel eller felaktigt expedierad vara så återbetalar vi returfraktkostnaden efter att vi har bekräftat felet och godkänt reklamationen (Läs mer i "Reklamation och klagomål").

Vi kan hjälpa till att ordna returfrakt mot en självkostnad som beräknas individuellt för varje fall. Kostnaden beror på upphämtningsadressen samt paketets storlek och vikt. Observera att kostnaden normalt sett är högre än den ursprungliga fraktkostnaden.

Köparen ansvarar för att produkterna skickas vid retur. Därför bör produkterna vara väl förpackade, helst i sin ursprungliga förpackning och med ytteremballage. Vi förbehåller oss rätten att debitera en summa från återbetalningsbeloppet om det har skett en värdeminskning, exempelvis vid öppnande och kontroll av varan eller om skador uppstått på grund av bristande emballage.

Beroende på produkttyp ska returen skickas antingen till vårt huvudlager i Sverige (Mora, Dalarnas län) eller det lager där varorna ursprungligen skickades från till kunden.

Observera att stora, tunga eller skrymmande sändningar mottagna på pall ska returneras på pall. Vi kan hjälpa till med att ordna godsfrakt, men tänk på att hämtning sker oftast vid ytterdörren, tomtgränsen eller närmaste framkomliga plats därför måste godset vara lättillgängligt för chauffören/speditören. Transportbolaget har rätt att neka hämtning ifall om godset inte är placerat på en plats som lämpar sig för lastning eller är otillräckligt emballerat för säker transport. En avgift kan tillkomma även om hämtningen nekas.

Riktpriser för frakt
Små paket (<2kg) - ca 74 - 145 kr exkl. moms
Medelstora paket (2-10kg) - ca 104 - 195 kr exkl. moms
Stora paket (10-30kg) - ca 225 - 540 kr exkl. moms
Skrymmande försändelser (på en pall) - ca 1000 - 4000 kr exkl. moms

Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Om produkten ändå skulle vara skadad eller felaktigt expedierad när den anländer, åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

För att upptäcka eventuella tillverkningsfel är det viktigt att du testar produkten så snart som möjligt, inom skälig tid (max 7 dagar) efter mottagandet. Observera att för din egen säkerhet och för att underlätta undersökningen vid reklamation bör du rapportera eventuella fel så snabbt som möjligt. Produkter som reklameras får inte användas under pågående reklamationsärenden. Att medvetet fortsätta använda defekta produkter, oavsett anledning, kan ogiltigförklara garantin och vara grund till att reklamationen nekas. Användning eller montering av våra produkter utan instruktioner sker på egen risk och omfattas inte av garantin. Läs mer i: "Instruktioner och manualer".

Vi strävar alltid efter att lösa eventuella problem med hjälp av reservdelar i första hand (vilket förutsätter att monteringen utförs av kunden). Om problemet inte kan lösas med reservdelar eller reparationsinstruktioner måste köparen returnera produkten till oss för kontroll. Om produkten inte kan repareras och garantin gäller, ersätts den med en ny eller likvärdig produkt.

Vi hjälper gärna med att ordna returfrakt för inspektion och reparation. Mer information finns i avsnittet 'Returer'. Efter noggrann inspektion hos vårt servicecenter eller hos tillverkaren, och där kunden har valt eget fraktalternativ, återbetalar vi kundens (rimliga) transportkostnader i fall där felet beror på tillverknings- eller materialfel.
Om inga tillverknings- eller materialfel hittas på produkten, kommer köparen att debiteras kostnaden för inspektionen samt eventuella hanterings- och fraktkostnader.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om produkten inte är defekt eller om den har använts eller monterats felaktigt.

Så här går du tillväga vid reklamation:
Vänligen kontakta oss och ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer, artikelnummer och en beskrivning av felet. Skicka med all nödvändig information, som bilder och videor av felet, för snabbare hantering av ditt ärende. Om inget annat har avtalats, måste du skicka tillbaka varan/varorna inom 14 dagar från det att du meddelade oss. Observera att om du inte svarar inom 2 veckor efter senaste återkoppling från oss, avslutas reklamationsärendet automatiskt. I sådana fall kan köparen behöva ansöka om reklamation på nytt. Detta för att säkerställa rättvis och snabb hantering av olika ärenden för alla våra kunder.

Transportskador och avsyningsplikt
Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen är oskadad. Fraktskador måste obligatoriskt noteras och undertecknas i närvaro av föraren (speditör / postarbetare). Annars kommer reklamationen inte att accepteras. Även om skador på emballaget är mycket små, var vänlig och notera dem på transportörens fraktsedel och dokumentera dem med bilder. Mottagaren övertar ansvaret för varan vid signering (godkännande) av leveransen.

Observera att du inte får använda den skadade produkten, och du måste behålla produktens emballage så att det kan besiktigas vid hanteringen av skadeärendet. Du bör kontakta oss inom 24 timmar efter mottagandet av en transportskadad order med en exakt beskrivning av skadan samt bilder som visar alla nödvändiga detaljer.

Om ytteremballaget är helt, men innehållet visar sig vara skadat (dold skada), bör du skicka bilder på både emballaget och innehållet till oss inom 4 arbetsdagar från mottagandet.
  
Vid outlöst / ej mottagen order
En outlöst / ej mottagen order innebär att mottagaren av någon anledning har inte hämtat ut paketet hos ombudet eller har ej tagit emot sändningen vid direktleverans enligt bestämd/avtalad tid med transportören. En order som kunde inte levereras eller hämtas på grund av felaktiga eller ofullständiga uppgifter från kund (mottagarens namn, leveransadress, lägenhetsnummer, portkod, C/O, postnummer, ort, telefonnummer, e-postadress) räknas också som outlöst / ej mottagen.

Vid en outlöst / ej mottagen order förbehåller vi oss rätten att debitera kunden en avgift för att täcka alla kostnader som uppstår på grund av att sändningen har gått i retur. Dessa kostnader kan vara returfraktkostnader, fraktavgifter, lagerhållningskostnader hos transportören och hanteringsavgifter som uppkommer i samband med kundens agerande. Med undantag för godkänd retur, debiteras avgiften för alla outlösta order oavsett anledning. Storleken av avgiften vid en outlöst / ej mottagen order vanligtvis består av vår hanteringsavgift och returfraktavgift som transportbolaget/speditören ställer på oss. Returfraktavgiftens storlek beror oftast på adressen samt paketens/godsets mått och vikt. Se riktpriser i: "Riktpriser för frakt". Kunden kontaktas omgående till vid köp angiven mejladress efter att vi har tagit emot order som har gått i retur. Kunden då får två följande alternativ:

Återbetalning:
Efter att vi har tagit emot returen dras följande avgifter av från hela orderbeloppet innan en återbetalning görs till kunden:
- Hanteringsavgift på 25% av orderbeloppet (inte mer än 1000kr inkl. moms)
- Returfraktavgiften enligt leverantören/transportbolaget
- Eventuella lagerhållningskostnader enligt leverantören/transportbolaget

Ny leverans av outlöst order:
Efter att vi har tagit emot returen debiteras kunden följande innan ny leverans görs:
- Returfraktavgiften enligt leverantören/transportbolaget
- Ny frakt

Observera att i fall där köparen dröjer med ett beslut eller betalning, finns det risk att varorna säljs vidare så fort ordern är returnerad till och återinförs i vårt lager.

Kontakta oss så fort du tror att din order har gått i retur eller om du redan vet att du inte kommer kunna ta emot / hämta ditt paket i tid.
  
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador och ersätter inte indirekta förluster i näringsverksamhet, som kan uppstå på grund av produkten.
Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut samt förminskad, utebliven eller försenad leverans från leverantör.
Vi tar inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör/tillverkare och andra faktorer utanför vår kontroll.
 
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. De flesta av våra produkter mäts och vägs för hand, vilket kan innebära marginell skillnad i mått och vikt på vår webbsida i jämförelse med verkligheten. Vi försöker alltid att på bästa sätt visa produkterna så korrekt som möjligt. 
Kontakta oss om du är osäker på om produktinformationen stämmer på varorna du vill beställa innan köp.

Instruktioner och manualer
De flesta instruktioner finns tillgängliga på engelska, antingen i tryckt eller digital form. Om en bruksanvisning på engelska inte finns med i produkten, kan du oftast ladda ner den som en PDF-fil från den aktuella produktsidan. Om du inte hittar bruks- eller monteringsanvisningar, vänligen kontakta oss omedelbart. Användning eller montering av våra produkter utan instruktioner sker på egen risk och omfattas inte av garantin.
  
Information om cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
 
Personuppgifter
Genom att handla hos Beautystock / Vipmart accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Vipmart är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

- Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
- Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
- Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
- Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
  1. Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Paypal, Klarna, Swish.
  2. Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord, DHL, UPS, GLS, Schenker, Dachser, Raben.
  3. Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder Mailerlite för utskick av nyhetsbrev.
- Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
- Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
- Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
- Ansvarig för dataskydd
Vipmart är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
- Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
 
Ändringar till de allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
 
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som konsument vända dig till arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se europa.eu

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Min önskelista

Inga produkter i önskelistan :-(

favorite_border 0